- A. Professionaliteit
- 1. Uitgangspunten
- 1.1 Belangen
- 1.1.1 Doeltreffend handelen
- 1.1.1.1 Balanceren
- 1.1.1.1.1 Fractaal
- 1.2 Context
- 1.3 Cultuur
- 1.4 Kaders
- 1.5 Positie
- 1.6 Succescriteria
- 1.7 Wederkerigheid
- 1.8 Interactiviteit
- 1.9 Randvoorwaarden
- 2. Ordenen
- 2.1 Begrippen
- 2.1.1 Sociale normativiteit
- 2.1.1.1 Professionalisering V
- 2.1.2 Kwaliteiten
- 2.1.2.1 Zelfregulatie
- 2.1.2.1.1 Persoonlijke kwaliteit
- 2.1.2.1.1.1 Kwetsbaarheid E T
- 2.1.2.2 Accountability
- 2.1.2.2.1 Tuchtzaken
- 2.1.2.3 Bewijsvoering
- 2.1.2.4 Bekwaamheid
- 2.1.2.5 Gefaseerde bewustwording
- 2.1.2.6 Metabegrip kwaliteit
- 2.1.3 Kwantiteit
- 2.1.4 Doelen
- 2.1.4.1 Dilemma's
- 2.1.5 Kaders
- 2.1.6 Professionele posities
- 2.1.7. Professional
- 2.1.8 Voorwaarden
- 2.2 Modellen
- 2.3 Theorieen
- 2.3.1 Meervoudig
- 2.3.1.1 Persoonlijk
- 2.3.1.2 Interpersoonlijk
- 2.3.1.3 Maatschappelijk
- 2.4 Paradigma
- 2.5 Wereldorientatie & Mensbeeld
- 3. Groeimodel
- 3. Levensloop
- 4. Historie
- 4.1 Grondslagen
- 4.2 Pioniers
- 4.2.1 Medical deontology
- 4.3 Onderzoek
- 5. Contrasten
- 5.1 Vier steenhouwers
- 6. Bronnen
- Inleiding E T
- x.1.5.1 Handelen
- B. Methode
- 1. Actie- en stappenplannen
- 2. Werkvormen
- 2.1 Houding
- 2.1.1 Autonomie
- 2.1.1.1 Werk maken
- 2.1.1.2 Toetsing
- 2.1.1.4 POP
- 2.1.1.5.1 Persoonlijk!
- 2.1.1.5.2 Valkuilen
- 2.1.2 Initiatief
- 2.1.2.1. Werk maken
- 2.1.2.2 Actie
- 2.1.3 Inzet
- 2.1.3.1 Zichtbaar
- 2.1.4 Energiek
- 2.1.4.1 Werk maken
- 2.1.4.2 Herstellen
- 2.1.5 Moed
- 2.1.5.1 Verantwoorde risico's
- 2.1.5.1 Werk maken
- 2.1.6 Vasthoudend
- 2.1.6.1 Werk maken
- 2.1.6.2 Obstakels
- 2.1.7 Integriteit
- 2.1.7.1 Werk maken
- 2.1.7.2 Vertrouwen
- 2.1.8 Flexibiliteit
- 2.2 Kwaliteit
- 2.2.1 Algemene kwal.criteria
- 2.2.2 Kwaliteitscyclus
- 2.2.3 Kwaliteitszorg
- 2.2.4 Zelfkennis
- 2.2.4.1 Trauma's
- 2.3 Leven lang leren
- 2.3.1 Ontwikkeling
- 2.3.1.1 Profileren
- 2.3.1.1.1 R-prof
- 2.3.1.1.2 I-prof
- 2.3.1.1.3 Y-profiel
- 2.3.1.1.4 T-profiel
- 2.3.1.1.5 Professional blijven?
- 2.3.1.2 Fasering
- 2.3.2 Bijdragen
- 2.3.3 Uitdragen
- 2.3.4 Sturing loopbaan
- 2.3.4.1 Architect
- 2.3.4.1.1 Intern
- 2.3.4.1.2 Extern
- 2.3.5 Balans
- 2.3.6 Energetische profielen
- 2.3.7 Beroepsvoorbereiding
- 2.4 Overstijgende waarden
- 2.4.1 Betrokkenheid
- 2.4.1.1 Casus
- 2.4.2 Distantie
- 2.4.2.1 Emoties
- 2.4.3 Betrokken distantie
- 2.4.3.1 Emoties
- 2.4.5 Acceptatie
- 2.4.6 Respect
- 2.4.6 Zelfkritisch
- 2.4.6.1 Grenzen
- 2.5 Integratie
- 2.5.1 Autonomie
- 2.5.1 Bewuste ZZ
- 2.5.2 Sturen?
- 2.5.3 Solisme
- 2.5.4 Vakorientatie
- 2.5.5 Engagement
- 2.5.6 Prive
- 2.6 Doelgericht
- 2.6.1 BE SMART
- 2.6.1.1 Casus V
- 2.6.1.1.2 Casus 2
- 2.6.1.1a Vervolg (2)
- 2.6.1.2 Noodzaak
- 2.6.1.3 RET
- 2.6.1.5a Checklist
- 2.6.2 Opsporen
- 2.6.4 Wie A zegt
- 2.6.6. ABCDE
- 2.6.6a ABCDE-schema
- 2.8.1 Rolwisseling
- 3. Vaardigheden
- 3.1 Besluiten
- 3.2 Verantwoording
- 3.2.1 Handelen
- 3.2.2 Doordacht
- 3.2.3 Visitatie
- 3.2.3.1 Visitatieproces
- 3.3 Diversiteit
- 3.3.1 Interdisciplinair
- 3.3.1.1 Fundamenteel dilemma
- 3.3.1.2 Balanceren
- 3.3.2 Seksespecifiek
- 3.3.3 Biologie
- 3.3.4 Achtergrond
- 3.4 Dilemma's
- 3.4.1 Tips zorgprofs
- 3.4.1.1. Spanningsvelden
- 3.4.1.4 Andere oplossingen
- 3.4.2 Belangentegenstellingen
- 3.4.3 Kwal v Leven
- 3.5 Voorwaarden
- 3.6 Zelfzorg
- 3.6.1 Anders leren denken E
- 3.6.9 Arts
- 3.7 Leiderschap
- 3.8 Personal branding
- 3.9 Empowerment
- 4. Hulpmiddelen
- Inleiding methode V E T
- Z. Prof ontw. (tekst)
- C. Professional
- 1. Strategisch geheel
- 1.1 Prof.-missie
- 1.2 Prof.-visie
- 1.3 Prof.-strategie
- 1.3.1 Professionalisering
- 1.4 Prof.-plannen
- 1.5 Strategische prof.-actie
- 2. Niveau
- 2.1 Expert
- 2.2 Professional
- 2.3 Leider
- 2.3.1 Rolmodel
- 2.3.2 Specialisten
- 2.3.3 Autoriteit
- 2.3.3.1 Verhaeghe
- 2.3.3.2 Paterson
- 3. Nevenrollen
- 4. Domein
- 4.1 Arts
- Inleiding professional
- D. Ervaring
- E. Studiemodules