- A. Professionaliteitsleer
- 1. Uitgangspunten
- 1.1 Belangen
- 1.1.1 Doeltreffend
- 1.2 Context
- 1.2.1 Contextuele kennis
- 1.2.2 Prof.stijl
- 1.2.3 Pers.waarden
- 1.3 Cultuur
- 1.3.1 Balanceren
- 1.3.1.1 Fractaal
- 1.4 Perspectief
- 1.5 Positie
- 1.6 Succescriteria
- 1.7 Wederkerigheid
- 1.8 Interactiviteit
- 1.9 Randvoorwaarden
- 2. Ordenen
- 2.1 Begrippen
- 2.1.1 Soc.normativiteit
- 2.1.1.1 Prof.sering V
- 2.1.1.2 Handelen
- 2.1.1.3 Doen (arts)
- 2.1.2 Kwaliteiten
- 2.1.2.1 Functionaliteit
- 2.1.2.1.1 Pers.kwaliteit
- 2.1.2.1.1.1 Kwetsbaarh. E T
- 2.1.2.1.1.1 Zelfregulatie
- 2.1.2.1.1.2 Accountability
- 2.1.2.1.1.2.1 Tuchtzaken
- 2.1.2.1.1.3 Bewijsvoering
- 2.1.2.1.1.4 Bekwaamh.
- 2.1.2.1.1.5 Bewustw.
- 2.1.2.1.1.6 Metakwaliteit
- 2.1.3 Kwantiteit
- 2.1.4 Doelen
- 2.1.4.1 Dilemma's
- 2.1.5 Kaders
- 2.1.6 Prof.posities
- 2.1.7. Professional
- 2.1.8 Voorwaarden
- 2.2 Modellen
- 2.3 Theorieen
- 2.3.1 Interactietheorie
- 2.3.2 Meervoudig-sociaal
- 2.3.2.1 Intrapersoonlijk
- 2.3.2.2 Interpersoonlijk
- 2.3.2.3 Maatschappelijk
- 3. Levensloop
- 4. Historie
- 4.1 Grondslagen
- 4.2 Pioniers
- 4.2.1 Medical deontology
- 4.3 Onderzoek
- 5. Contrasten
- 5.1 Vier steenhouwers
- 6. Bronnen
- Inleiding E T
- B. Methode
- 1. Denkwijze
- 1.2.2 ZEBRA
- 2. Modelleringswijze
- 2.2.1 Prof.model
- 2.2.2. Zelfregulatie-M.
- 3. Werkwijze
- 3.1. Werkvormen
- 3.1.1 Besluiten
- 3.1.2 Verantwoorden
- 3.1.2.1 Handelen
- 3.1.2.2 Doordacht
- 3.1.2.3 Visitatie
- 3.1.2.3.1 Visitatieproces
- 3.1.3 Diversiteit
- 3.1.3.1 Interdisciplinair
- 3.1.3.1.1 Fund.dilemma
- 3.1.3.1.2 Balanceren
- 3.1.3.2 Seksespecifiek
- 3.1.3.3 Biologie
- 3.1.3.4 Achtergrond
- 3.1.4 Dilemma's
- 3.1.4.1 Tips zorgprofs
- 3.1.4.1.1. Spanningsv.
- 3.1.4.1.4 Opties
- 3.1.4.2 Tegenstellingen
- 3.1.4.3 Kwal v Leven
- 3.1.5 Voorwaarden
- 3.1.6 Empowerment
- 3.2 Vaardigheden
- 3.2.1 Houding
- 3.2.1.1 Autonomie
- 3.2.1.1.1 Werk maken
- 3.2.1.1.2 Toetsing
- 3.2.1.1.4 POP
- 3.2.1.1.5.1 Persoonlijk!
- 3.2.1.1.5.2 Valkuilen
- 3.2.1.2 Initiatief
- 3.2.1.2.1. Werk maken
- 3.2.1.2.2 Actie
- 3.2.1.3 Inzet
- 3.2.1.3.1 Zichtbaar
- 3.2.1.4 Energiek
- 3.2.1.4.1 Werk maken
- 3.2.1.4.2 Herstellen
- 3.2.1.5 Moed
- 3.2.1.5.1 Verantw.risico's
- 3.2.1.5.1 Werk maken
- 3.2.1.6 Vasthoudend
- 3.2.1.6.1 Werk maken
- 3.2.1.6.2 Obstakels
- 3.2.1.7 Integriteit
- 3.2.1.7.1 Werk maken
- 3.2.1.7.2 Vertrouwen
- 3.2.1.8 Flexibiliteit
- 3.2.1.9 Doelgericht
- 3.2.1.9.1 BE SMART
- 3.2.2 Kwaliteit
- 3.2.2.1 Kwal.criteria
- 3.2.2.2 Kwaliteitscyclus
- 3.2.2.3 Kwaliteitszorg
- 3.2.2.4 Zelfkennis
- 3.2.2.4.1 Trauma's
- 3.2.3 Leven lang leren
- 3.2.3.1 Ontwikkeling
- 3.2.3.1.1 Profileren
- 3.2.3.1.1.1 R-prof
- 3.2.3.1.1.2 I-prof
- 3.2.3.1.1.3 Y-profiel
- 3.2.3.1.1.4 T-profiel
- 3.2.3.1.1.5 Prof. blijven?
- 3.2.3.1.2 Fasering
- 3.2.3.2 Bijdragen
- 3.2.3.3 Uitdragen
- 3.2.3.4 Sturing loopbaan
- 3.2.3.4.1 Architect
- 3.2.3.4.1.1 Intern
- 3.2.3.4.1.2 Extern
- 3.2.3.5 Balans
- 3.2.3.6 Energ.profielen
- 3.2.3.7 Voorbereiding
- 3.2.4 Overst.waarden
- 3.2.4.1 Betrokkenheid
- 3.2.4.1.1 Casus
- 3.2.4.2 Distantie
- 3.2.4.2.1 Emoties
- 3.2.4.3 Betrokken dist.
- 3.2.4.3.1 Emoties
- 3.2.4.5 Acceptatie
- 3.2.4.6 Respect
- 3.2.4.6 Zelfkritisch
- 3.2.4.6.1 Grenzen
- 3.2.5 Integratie
- 3.2.9.1 FUZZY
- 3.3. Technieken
- 3.3.1 Pers.leiderschap
- 3.3.2 Personal branding
- 3.6.9 Arts
- 4. Beheerwijze
- 4.1 Zelfzorg
- 4.1.1 Anders denken E
- 4.1.1.1 Casus V
- 4.1.1.1.1 Onc.verpl.
- 4.1.1.1.1.1 Deel 1
- 4.1.1.1.1.2 Het vervolg
- 4.1.1.1.1.3 Deel 3
- 4.1.1.2 Noodzaak
- 4.1.1.3 RET
- 4.1.2 Probl.gedachten
- 4.1.3 Checklist
- 4.1.4 ABCDE-schema
- 4.1.5 Omzetten
- 4.5.1 Dilemma's
- 5. Ondersteuningswijze
- Inleiding methode V E T
- Z. Prof ontw. (tekst)
- C. Professional
- 1. Strategisch geheel
- 1.1 Prof.-missie
- 1.2 Prof.-visie
- 1.3 Prof.-strategie
- 1.3.1 Professionalisering
- 1.4 Prof.-plannen
- 1.5 Strat.prof.-actie
- 2. Niveau
- 2.1 Expert
- 2.2 Professional
- 2.3 Leider
- 2.3.1 Rolmodel
- 2.3.2 Specialisten
- 2.3.3 Autoriteit
- 2.3.3.1 Verhaeghe
- 2.3.3.2 Paterson
- 2.3.4 Dilemma's
- 3. Nevenrollen
- 4. Ken uzelf
- 4.1 Karaktereigenschappen
- 4.1.1 Pro-activiteit
- 4.1.2 Acceptatie
- 4.1.3 Motiverend
- 4.1.3.1 Sleutelvragen
- 4.1.4 Zichtbaarheid
- 4.1.5 Mensenkennis
- 4.1.6 Ondernemend
- 4.1.6.1 DDD
- 4.1.6.2 Kansen
- 4.1.6.3 Kennis.Zaken
- 4.1.6.4 Intrapreneur
- 4.2 Eigen stijl
- 5. Domein
- 5.1 Doet (arts)
- 6. Systemische aanpak
- Inleiding professional
- D. Ervaringsdesk.
- E. Studiemodules