4.1.3 Motiverend

Motiverend zijn betekent dat men inspeelt op die zaken waar (andere) mensen energie van krijgen. 

Hoe doe ik dat?

  1. U onderzoekt uw motieven met vijf sleutelvragen
  2. U vertelt in 1 minuut aan iemand die u niet kent wat u doet, welke dienstverlening u organiseert of wat u voor iemand kunt betekenen
  3. Pas op met het toelichten van uw aanbod. Omschrijf vooral waar de ander wezenlijk mee geholpen is
  4. Breng uw capaciteiten in relatie met kansen in de markt. Bedenk daarbij welke ‘personal brand’ voor u een bron van inspiratie is
  5. U toetst het persoonlijke merk dat u voor ogen hebt aan dat van collega-professionals. Leg het voor aan anderen die u goed kennen. Vraag feedback en scherp het beeld aan. Weet bovendien dat u als merk alleen kans van slagen hebt als het beeld consistent is, en als u het ook consequent uitdraagt met uw optreden en presentatie, inclusief kleding, visitekaartje, uitstraling en stemgebruik. Gedraag u als een ondernemende organisator!
  6. U brengt uw imago in lijn met uw identiteit
  7. U maakt uzelf als professional en uw eigen plek in de markt zichtbaar.

Meer weten? Zie Karaktereigenschappen